Ahad, 8 Mei 2016

"Yellow Machang" Tidak Mahu Mengalah.

Ahad, 17 April 2016 - Satu perlawanan bolasepak diantara Veteran Kg. Sg. Machang dengan Penduduk Taman Semenyih Mewah telah diadakan di padang bolasepak Kg. Sg. Machang.

Perlawanan ini bertujuan untuk mengeratkan tali silaturrahim diantara kedua-dua penduduk disamping itu juga mengajak warga-warga veteran setempat untuk beriadah/bersukan untuk menjalani hidup yang sihat. Selain itu juga ia sebagai pemberi semangat bagi golongan remaja untuk bersukan.

Perlawanan yang telah diaturkan oleh Ustaz Hafiz dari Taman Sri Tanjung ini telah mendapat sambutan dari kedua-dua belah pihak dengan menampilkan pemain-pemain masing-masing yang terdiri dari golongan veteran sehinggalah golongan remaja.

Walaupun para pemain dari Sg. Machang kebanyakannya adalah veteran berbanding dengan lawan namun, keputusan perlawanan kali ini masing-masing terikat seri 5 berbalas 5. 

Alhamdulillah perlawanan yang berlangsung hampir 2 jam ini telah berjalan dalam suasana yang sungguh harmoni sekali dimana kedua-dua belah pihak  berharap ia akan dapat diadakan lagi dalam masa yang terdekat.

Namun begitu, satu insiden telah berlaku keatas salah seorang pemain veteran Kg. Sg. Machang iaitu En. Shafie Bin Hanafiah atau lebih dikenali dengan nama "Busu Gas". Beliau telah mengalami serangan jantung dan telah dikejarkan ke hospital. Dan selepas menerima rawatan di Wad hospital Kajang selama 4 hari, Alhamdulillah kesihatan beliau bertambah pulih. 





Antara aksi-aksi pemain veteran pada hari itu :-









Tiada ulasan:

Catat Ulasan